− Miért érezte szükségét annak, hogy a közösségi oldalán közzétett bejegyzésben írja meg véleményét a Zeneakadémia rektori posztja körül kialakult vita kapcsán?
− Az ötvenes éveim elején járok, és az én generációm még úgy nőtt fel, hogy Magyarországra mindenki zenei nagyhatalomként tekintett. A magyar zenészeket világszerte megsüvegelték, és a Zeneakadémiának – akkor még főiskolának – nagyon jó volt a híre. Aztán az elmúlt harminc évben sok minden megváltozott. Szeretjük magunkról továbbra is azt gondolni és mondani, hogy zenei nagyhatalom vagyunk, de ez a státus mára elkopott. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek kiváló szólistáink, produkcióink, de a magyar klasszikus zene jelenléte a világban napjainkban teljesen más szinten van, mint akkor volt. Ezzel párhuzamosan megváltozott a Zeneakadémia helyzete is, melynek kimagasló eredményeit a közpénzből finanszírozott, világszinten egyedülálló képzési rendszer biztosította: hat év alapfokú zeneiskola, négy év középfokú konzervatórium, majd öt év Zeneakadémia.
Én azért próbálom ebben az új helyzetben az őszinte szembenézésre helyezni a hangsúlyt, mert sokkal jobb, ha mi, szakemberek találjuk meg a megoldást, mint ha a fenntartó kezd el tűnődni, vajon miért finanszírozná a világ egyik legjobb (és legdrágább) zenei képzési rendszerét az adófizetők pénzéből, ha utána az outputnál mindez arra elég, hogy a világ legjobb Zeneakadémiáinak rangsorában valahol az ötvenedik és századik hely között legyünk? Nincs itt valami alapvető probléma?
Értem én, hogy a Zeneakadémiát Liszt Ferenc szelleme védi, csak az a baj, hogy pénzt nem tud adni. A jelenlegi gazdasági helyzetben félő, hogy a fenntartó jogosan megkérdőjelezi, tudja és akarja-e finanszírozni ezt a rendszert, és végül védhetetlenné válik a mai zenei ökoszisztéma fenntartása. Mit hagyunk így örökségként a gyerekeinkre? Nekem ez a legnagyobb problémám. Tényleg azon kell most ügyködni, hogy jazzisták és népzenészek is lehessenek rektorjelöltek – miközben szerintem ők lennének a legnagyobb bajban, ha valóban érvényes jelöltet kéne felmutatniuk. Ehelyett nem inkább az egész zeneoktatási intézményrendszert kéne rendbe tenni, hogy a Zeneakadémia ismét szárnyalni tudjon?